Na cestnú verziu som sa tešil jak malé decko, no na túto som bol hlavne zvedavý. Toľko očakávaní, toľko otázok a snáď všetci chceli, aby to bola úplne dokonalá a najlepšia XL pretekárska enduro mašina. Ja osobne som od nej čakal veľa, vlastne všetko a všetko len to dobré. Normálne som ani nepripúšťal, že by na nej mohlo byť niečo nieže zlé, na to som ani nepomyslel, ale teda niečo, čo je možno poslabšie.
Preto som ju hneď po osedlaní bral rovno kam patrí. Alebo skôr kam by mala patriť? Musel som teda moje prvé metre absolvovať mimo asfalt. Nechcem rovno písať, že som ju zobral do terénu, lebo to si dosť ľudí vysvetlí ako MX trať, aj keď je pravda, že moja cesta viedla presne tam, no presun je po trávnatej poľnej ceste poza humná, poľnohospodárske prepojovačky, síce aj kúsok krásneho asfaltu, no najdlhšia je štrková vypalovačka. Toto by mohlo byť presne pre túto moto. Cieľová stanica, motokrosová trať, ktorá je ťažká aj pre ľahké emix stroje, je už len ozaj skúška ohňom.
Vlastne začnem presne od tejto časti testu. Jazda na MX trati, ktorá je rýchla, rozbitá vlnovitá, s presnými a rýchlymi skokmi. Ak potrebujete nastaviť podvozok na svojej krosenke, toto je presne miesto pre vás. Tu nájdete skoro všetko, čo vás môže stretnúť na pretekoch. Popri motokrosovej trati je aj autokrosový ovál a tam si sem tam trénujem vypalovačky plus nejaké tie drifty. No a čo na to Endoro 701?
Až sa mi to zle píše, no hneď po pár metroch na vlnách a za prvým skokom mi bolo jasné, že táto trať s touto motorkou a s mojím štandardným tempom, aké tu jazdím, nepôjdu dokopy. Podvozok je nastavený úplne na niečo iné, to mi je jasné, preto teda mením svoje tempo, menej tlačím na pílu, doskoky musím viac kontrolovať a ABSko? To mi radšej ani nepripomínajte. Somár som ho zabudol vypnúť a tak si frčím do rýchlej pravotočivej, ktorá sa na konci ostro zatvára, hamstujem po zadnej, že si to trochu pripravím do šmyku, pridávam prednú, ale v tom momente len cítim, ako si začne ABSko robiť svoju prácu. Jasné, skončil som asi v metrovej burine na okraji trate. A to som bol rád, že som to ustál aspoň takto a nepreletel nasypaný val a niekde za ním sa nerozbil.
Okamžite deaktivujem túto mega blbosť do terénu a o to viac to rozbaľujem na autokrosovom ovále.
V stupačkách a fakt, že vo veľkej palbe sa nestačím diviť, ako si to spolu dávame. Podvozok si pracuje napodiv veľmi dobre. Áno, ten podvozok, ktorý mi na skokoch ukázal aj svoju „akože nefungujúcu“ tvár. Je pravda, že som trochu potočil, čím sa dalo, no že by sa to až takto upravilo? Presne! Na vypalovačkách s nie veľmi hrboľatým podkladom, v rýchlych zákrutách a pri preklápačke zo strany na stranu to funguje ozaj dobre. Vraciam sa teda späť na trať a v mierne voľnejšom tempe to skúšam znova na skokoch a vlnovitých rovinkách.
Nie je to kroska, ktorá si popreskakuje, čo je podo mnou, 701ka si skôr len tak nad tým prepláva. Skoky dávam viac s citom a teraz je to o dosť lepšie. Stále je ale cítiť, že je to motorka stvorená na niečo iné. Mierne sa narobíte s jej nadváhou, podvozok je tiež trochu na niečo iné a tak isto geometria nie je stavaná do ostrých točiek okolo nohy.
Treba ale povedať, že na to, kam je tá moto postavená, na čo má slúžiť a tak, aj túto moju skúšku prešla s celkom slušným výsledkom.
Na už spomínanom autokrosovom ovále to bola jedna báseň. Tam som bol spokojný nadmieru.
Beriem teda 701ku poza bučky po chotári na všelijaké poľné, štrkové a nakoniec aj asfaltové cesty. Nakoniec aj cez mesto, nech to máme kompletné. Mimo cestnú premávku sa snažím ísť rýchlo, tlačím ju až tam, kde sa prestávam cítiť pohodlne a bezpečne. Hľadám jej hranu, to poviem bez nátlaku. A?
No, nenašiel som. Tu si to Husqvarnička užíva a neviem jej prísť na limit. Síce som skoro stále v stupačkách, no podvozok sa mi zdá na tom dobre. Na to, že som tam len pootáčal, čím sa dalo, to nie je vôbec zlé. No a ostatok? Výkonu koľko potrebujem, sem tam keď sa mi nechce podradiť, tak len prespojkujem, zadné koleso si prekĺzne a frčíme ďalej. Tuto sa mi to páči. A Huske určite tiež.
Na asfalte je to zas ale niečo iné. Neveril by som, ako môže byť motorka dobrá v „teréne“ a ešte lepšia na asfalte. Keby som ju zobral na Pezinskú babu, s týmto musím dať do smútku zopár dočahovačov. Nechcem preháňať, ale mne sa na tomto ide na asfalte lepšie ako na Supermoto verzii. Niečo robí prevod, niečo podvozok a niečo je len pocit. No a trochu, samozrejme, robia aj akože polodrapákové, polocestnoteréne pneu. Držia dobre aj na asfalte a nemám vôbec pocit, že by nedali, čo potrebujem. Dokonca nakoniec zapínam aj ábéesko. Síce len v meste a vlastne len preto, lebo som po poslednom vypnutí nepodržal deaktivátor bezpečnosti podľa EU, ale jo, v meste to nie je zlá vec. A tak dobre, aj na len takom presune, kde idete podľa predpisov či na kochačku to môže byť užitočné. No hneď ako si chcete zablbnúť a spraviť si radosť, treba to vypnúť, to je bez debaty.
Neviem prečo, no celé, keď to je zosumarizované a mal by som si vybrať medzi 701 Enduro alebo 701 Supermoto, bez jediného zaváhania siahnem po Endure!
Nie som rally jazdec, ani ma to nejako silno neláka, ale ak by som mal túto motorku, tak tam hodím tú trapošinu na rolku papiera, pár ovládačov a meračov na vzdialenosť a vyberiem sa so Števom alebo Zlatošom niečo natrénovať. No a potom hybaj ho na nejaký ten orientačný pretek. A nech je tam aj kros test, dovtedy by som určite poriešil aj podvozok na skoky a tak. Na a nech nežerem, aj modrá, aj biela aj žltá sa mi na tejto Husqvarne páči.
Toto chcem!