Už tradične po 13. krát začala naša pretekárska sezóna countrycrossom v Borskom Mikuláši, na ktorý sa každý rok teším, ale zároveň aj hľadám výhovorky, ako tam neísť. Aj keď nakoniec tam idem vždy rád a som ešte radšej, keď ma odmáva šachovnica. Huqvarna TE300i
Predchádzajúce ročníky
Doteraz som tam jazdil na Huske CR125, ktorá toho mala plné kecky a možno viac ako ja. Netvrdím, že sa to na tom nedalo ísť, ale moto bola non stop v plných točkách a k tomu zodpovedala aj spotreba a moja vyčerpanosť. Párkrát som to odjazdil aj na predchádzajúcej Betke RR300. Tá už to dala s prehľadom, ale spotreba sa o moc nezlepšila a tankovať som musel tak či tak. Tentokrát som si sľuboval od novej motorky o niečo viac.
CC Borský Mikuláš s novou Husqvarna TE300i
Po mojich predchádzajúcich pretekoch, kde som musel vždy po 4. kole zastaviť a zdržovať sa tankovaním, som dúfal, že na novej Husqvarne to dám na nádrž a neminiem tak zbytočný čas tankovaním. Husqvarna sľubuje na svojich dvojdobých striekačkách cca o 30% nižšiu spotrebu paliva, čo už po viac ako 60 mth a po tejto poslednej skúsenosti môžem potvrdiť.
Husqvarna TE300i a spotreba v preteku
Najazdil som 57.1 km a spotreboval presne 7,03 litra benzínu. Takže som konečne odjazdil bez tankovania celý pretek. Určite aj vďaka tomu som bol v silnej konkurencii mx strelcov, čo jazdia slovenský majstrák, nakoniec na 8. mieste.
Rozoberať hypotézy, že keby som po výbornom štarte pri snahe o predbehnutie tretieho jazdca v druhej zákrute nebrnkol do jeho zadného kolesa a neodporúčal sa k zemi…či keby som následne potom nezabil kopec času čakaním, kedy sa budem môcť dostať k motorke, kým prejde asi 30 ďalších nabudeních šialencov…alebo keby som potom nemusel predbiehať skoro celé štartové pole, ísť totálne na hranu a teda zas riskovať a znova absolvovať pár pádov…a tak ďalej, to nemá cenu. Na keby sa v reálnom živote skrátka nehrá. Po pretekoch sa pozerá len na konečný výsledok.
Celkové hodnotenie
Toto moje ôsme miesto treba pripísať vo veľkej miere motorke. Tankovačka zaberie určite viac ako 1,5 minúty a keď pozerám na výsledky, stálo by ma to presne jedno miesto. Takže očakávanie motorka v tej nižšej spotrebe určite naplnila.
Ako ďalší nás čaká už o dva týždne kantráč v Skýcove, ktorý je úplne odlišný ako toto „pieskové peklo“ v Borskom, tak som zvedavý, ako sa Huska predvedie tam.