CestnéMotocykle

Triumph Bobber 1200 – Angláni majú tento štýl skrátka v malíčku

Je veľmi zaujímavé, že Triumph Bobber 1200 je asi prvá motorka, ktorá na mňa spravila ešte väčší dojem, keď som ju videl jazdiť, ako keď som na nej jazdil ja. A veruže sa mi prevelice lúbi od prvého prezentovania na foto. Triumph spravil zase motorku, ktorá je taká tá stará škola. Proste je to motorka. Nie je to pojazdný gaučík, ani diaľkový hltač kilometrov ani žiadna všehochuť a bezpohlavnosť.

Je pravda, že mi trochu vadí to, ako si ju hipsterkovci budú instagramovať a tak, ale tá motorka za to nemôže. Za čo ale fakt môže, je ten pocit slobody, ktorým ma napĺňala, keď som na nej jazdil. Aby som zas nezabudol napísať aspoň nejaké fakty z tabuliek, tak je to vlastne trochu prerobený Bonní. Síce trochu viac jak trochu, ale ten základ je tam.

Motor s objemom 1200 kubíkov je zas stredobodom pozornosti ako pri T120 a tak isto aj pri Thruxtonovi. Vo všetkých troch je vlastne rovnaký motor, len je inak prestavený, ale v každej jednej ma ten motor bavil. Ide od klepáčka, ale kľudne sa nechá vytočiť a nemá problém ani so športovejšou jazdou. To sme si koniec koncov vyskúšali aj na okruhu v Dlhej.

Zrejme až tam som využil jeho 77 koní, ktoré sa ukážu až pri 6000 otáčkach. Aj to len preto, že som Bobber nijako zvlášť radiť, a tak som si viac užíval jeho využiteľnosť a silu, ktorá ide odspodu prudko hore až skoro po červené otáčky. V bežnej premávke si na Bobber skôr len tak prdkáte a necháte vyniknúť jeho 106 newtonový krúťák.

Pravda je vlastne taká, že posed je fakt zvláštny. Zdalo by sa, že to bude niečo čoprácke, ale je to skôr naháčovsky-športovo-čoprácke. A preto sa mi stávalo, že som sa z kľudnej kochačkovo vyhliadkovej jazdy v cuku blesku prehupol do rejsovania. Tu treba spomenúť určite trakčnú kontrolu. Pri zapnutej TC som si bezstarostne otočil šúlcom už v náklone a nechal elektroniku robiť za mňa. Pri vypnutej TC to je ale trochu o inom, vtedy nie je problém zadné koleso utrhnúť a pekne kresliť na asfalt. Na okruhu sme si s Filipom na chvíľku vymenili stroje. Ja som sa dostal za foťák a on za rajdy. A zrazu som si Bobra obľúbil ešte viac.

Za jazdy fakt dobre vyzerá a vlastne aj znie. Síce by zvukovú kulisu mohli trochu dokresliť nejaké hlučnejšie laufíky, ale ani táto séria nie je vôbec zlá. Musím sa priznať, že som zase raz neštudoval nič pred testovačkou, dokonca ani počas a už vôbec nie po nej. Toto je jednoducho motorka, ktorá sa mi tak páči, že mi sú všelijaké veci okolo ukradnuté. To, že tam je jedno sedlo, to je len a len plus. Bez debaty!

Tvrdšie pruženie k takej motorke patrí a chladič je v podstate natoľko dobre zapracovaný do celku, že mi ani neprekáža. Áno, elektronické vychytávky ako TC či palivové mapy tu nemuseli byť. Veď je to klasika, taká tá starina. Ale zas aj toto je ospravedlniteľné, buď to tým, že má niečo viac od konkurencie, alebo len skrátka tým, že fakt dobre jazdí, a teda jej niečo môžem odpustiť.

A keď sa pozriem na celkové spracovanie, detaily či farebnú kombináciu čiernej s mega dobre peknou červenou nádržou, nemám dôvod niečo tejto motorke vytknúť. Ak by som sa silno snažil, tak by som mohol frflať na cenovku. Skoro 12,5 sa zdá určite dosť, ale pozrime sa okolo a pohľadajme niečo podobné s lacnejšou cenovkou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *